Alla inlägg den 29 november 2009

Av Light and Dark - 29 november 2009 11:17

Igår lagade jag en lasagne. Jag har inte insett hur svårt det är att laga mat om man inte smakar av den. Kryddningen blir väldigt svår. Nu var det så att syrran ville ha en lasagne på köttfärs i stället för en gjord på sojafärs. Helt ärligt så luktar nötfärs när man steker det väldigt illa, hur kan ni äta sånt?


Hur som helst så var det svårigheter med kryddningen, jag kunde ju inte smaka och kolla om det var nog kryddat. Eller jo, men då skulle jag må dåligt i flera dagar. Jag insåg inte att mitt val att bli vegetarian skulle få sådana konsekvenser. Jag tål inte kött längre, kroppen kan inte smälta det. Inte för att jag direkt längtar efter det, men jag inser att mina möjlighter har minskat när det gäller snabbmat. Inte för att jag gillar snabbmat, men ni fattar.



Drygt fyra år har jag varit vegetarian nu - vet inte om jag har nämt det- och folk glömmer det fortfarande.



//Ciao!


Ovido - Quiz & Flashcards