Alla inlägg under december 2009

Av Light and Dark - 31 december 2009 09:25

Jag är väldigt försiktig med vad jag lovar, för att jag alltid försöker att hålla mina löften. Appropå nyår alltså. Ska jag lova något i år? Förmodligen så kommer jag att lova samma saker som ifjol.

*Alltså så ska jag inte skada mig själv medvetet.

* Jag ska hålla mig själv i god fysisk form.

* Jag ska tillåta mig själv att unna mig själv saker.


Inte så svåra löften att hålla kanske. Fast det har varit svårare än vad man kan tro. Så nu säger jag gott slut och så ses vi nästa år!



//Ciao! 

Av Light and Dark - 26 december 2009 10:37

Med tanke på min önskelista igår så borde jag kanske säga att jag vet att det krävs väldigt mycket jobb från min sida. Sen så tror jag inte att jag kommer att kunna må bra igen. Visst kommer jag att kunna må bättre, men det finns inget sätt att glömma mitt förflutna. Vilket jag för övrigt inte skulle vilja. Mitt liv kommer inte att bli som förut. Jag kommer alltid att vara svagare än vad jag var då. Jag vet mina begränsningar nu. Jag vet hur det känns att smulas sönder. Jo, jag är en liten solstråle idag.



//Ciao!  

Av Light and Dark - 25 december 2009 20:20

Idag är jag sorgsen igen. Jag ser alla männisor fira jul och på något sätt gläder det mig, även fast jag mår väldigt dåligt. Om det fanns en plats där man kunde lämna allt emotionellt bagage och få några veckors lugn så skulle jag resa dit. Inte för att jag ångrar något som jag har gjort, utan för att resten av min familj förtjänar en jul där jag inte riskerar att brista ut i tårar för minsta småsak.



Tänkte fixa nästa år önskelista nu:


* Jag önskar att jag skulle kunna krama en människa utan att få panikångest.

* Jag önskar att smärtan skulle kunna försvinna ur mitt liv.

*  Jag önskar att mina vänner ska få sina drömliv.

* Jag önskar att all min smärta var värd att känna.


Det blev väldigt mycket jag i den här önskelistan, jag visste inte att jag var så självisk.



//Ciao!

Av Light and Dark - 23 december 2009 17:20

Nu är det bara timmar kvar till julafton. Ganska många men ändå. Lustigt hur den här dagen alltid var så lång när man var liten, fast nu känns den så kort. Om jag kommer att vakna tidigt imorgon? Absolut, jag ska jobba. Sen får jag se om jag ska träffa mina brorsdöttrar i mellandagarna. Det är inte något bestämt, men det skulle vara trevligt. Imorgon så lär jag inte hinna skriva något, jag brukar ha fullt upp. Så jag tänkte passa på att önska er alla en lugn och trevlig jul!


//Ciao!   

Av Light and Dark - 22 december 2009 09:03

Jag borde nog gå och kolla mitt blodvärde. Jag har mina aningar om att det är fruktansvärt lågt. Fast det har jag sagt i nästan fyra år nu, jag hatar nålar så av någon anledning så lyckas jag alltid förhala det. Fast det kanske är värt det om jag kommer att börja må bättre? Det får bli ett stort kanske på det. Jag vet att jag är löjlig, men det är så svårt att bryta en gammal vana.



//Ciao!

Av Light and Dark - 21 december 2009 20:46

Jag kommer få problem så fort jag slappnar av, det vet jag. Idag har jag nämligen suttit stilla i kanske tjugo minuter på hela dagen. Jag städar och lagar mat till julen plus att jag har ett ganska tufft jobb. Jag vet att jag sliter ut mig, men jag vill ha en ordentlig jul i år. Plus att det håller mina tankar sysselsatta med annat.


Nu har det gått fem år. Dom mörkaste fem åren i mitt liv. Så nu är det dags att gå vidare. Det var mitt löfte. Det löftet känns nästan längre bort än någonsin.

Fast bara nästan.



//Ciao!

Av Light and Dark - 20 december 2009 12:18

Idag tänker jag ta ledigt från allt vad julen heter. Jag vill inte tänka på julskinka, julklappar, julpynt eller något ens i närheten av det. För jo, det blir jag som ska griljera skinkan i år också. Lustigt hur vegetarianen gör julskinkan bäst. 


Hur som helst så läste jag att den lyckliga singeln var en myt. Förolämpande är vad det är! Jag är singel och är lycklig. Så alltså existerar jag inte?  För enligt honom så längtade alla efter en partner. Fast det gör jag inte, jag har mina vänner och framför allt så trivs jag med mitt eget sällskap. Visst jag är inte lycklig på alla plan i mitt liv, men just singel biten har aldrig varit ett problem.

Som ni kanske förstår så gör det här mig lite upprörd.



//Ciao!   

???

Av Light and Dark - 18 december 2009 09:46

Helt ärligt så vet ni mina problem nu, ni vet vem jag var och vad jag har gjort. Ni vet vad jag tycker om mig själv, ni vet igentligen allt om mig. Så i era ögon är jag bitter och eländig? Jag skev ibörjan på min blogg att jag hoppades att någon blev hjälpt av att läsa om mina problem, så att inte samma sak upprepades med någon annan. Helt ärligt har någon blivit hjälpt? Jag är tveksam. För om någon har känt igen sig och sökt hjälp på ett tidigare stadium, så har det varit värt det. Allt ihop.



//Ciao!   

Skapa flashcards