Alla inlägg den 8 november 2009

Av Light and Dark - 8 november 2009 12:06

Vet ni vad jag förmodligen behöver? Någon som kommer fram till mig och klipper till mig och säger åt mig att skärpa mig. För just nu har jag ångest igen. Jag har slutat leva, jag måste tyvärr inse det. Det skrämmer mig mer än något annat, men jag orkar inte börja på något nytt. Jag skulle vilja resa, men inte ensam. Även fast jag anar att jag skulle klara det själv. Jag skulle vilja hitta någon som förstår mig, någon som jag anser skulle kunna klara av mig. Någon som är stark nog att se mig falla, utan att försöka rädda mig. För alla som har sett mig falla försöker hjälpa mig, men jag drar ner dom i fallet. Jag skulle behöva någon som bara väntar på att jag reser mig igen- för det gör jag.


Fast allra mest önskar jag ju att det inte skulle vara en nödvändig egenskap. Jag skulle vilja må bra, så att om jag hittar någon trevlig människa så skulle jag kunna falla för honom. Utan att frukta att jag kanske kommer att orsaka ännu mer smärta.


//Ciao! 



  

Av Light and Dark - 8 november 2009 11:04

Nu är jag ensam igen. Det känns inte riktigt bra men när jag är runt folk så känns det inte heller bra.


Sol över oss


Solen lyser över vår stad
Genom hålet i skyn
Fastän solen lyser är ingen glad
För den bränner upp hyn

Och isen i norr
Den smälter snabbare idag
Än den gjorde förr
Snart är vattnet vid vår dörr

Vi har solen över vårat tak
Vi har marken under vår fot
Vi har vinden bakom vår rygg
Vi har världen framför oss
Kan ni inte se att vi har allt

Havet är spetsat med guldet så svart
Som vi har hällt ut
Skogen och sjön, dom surnar ikapp
Medans vi köper krut

Och fröet du sått
Det växer aldrig upp igen
Som det gjorde förut
Snart har världen tagit slut

Vi har solen över vårat tak
Vi har marken under vår fot
Vi har vinden bakom vår rygg
Vi har världen framför oss
Kan ni inte se att vi har allt

Alla fåglarna som förut flög förbi
Ligger nu på marken stelt
Alla fiskarna som förut simmade
Har täckt havets yta helt
Har något gått fel

 

 

Den här låten är inte särskilt ny, men fortfarande så stämmer den på tok för mycket. Ungefär halva åttan lyssnade jag på den här minst tre gånger i veckan, den gjorde mig väldigt miljömedveten. Om ni inte vet så är det Dia Psalma.  

Ovido - Quiz & Flashcards