Alla inlägg under oktober 2009

Av Light and Dark - 31 oktober 2009 09:52

"Forgetting
All the hurt inside
You've learned to hide so well

Pretending
Someone else can come and save me from myself
I can't be who you are"

Japp det är så jag känner just nu. Jag är fortfarande trött, men jag kan inte sova. Så jag lyssnar på musik, funderar och är allmänt virrig. jag antar att allt kommer att kännas bättre när jag har sovit några timmar, men just nu känns allt så meningslöst. Jag hatar när jag hamnar här, för när jag hamnar exakt här så kommer jag att må dåligt igen. Eller rättare sagt jag hamnar precis där jag har varit dom senaste åren. Jag tror faktiskt att det här är min naturliga sinnesstämming, jag menar om jag har haft det så här mer eller mindre i sjuårs tid- är inte det här då hur ska vara? För just nu känns det verkligen så.


//Ciao!

Av Light and Dark - 31 oktober 2009 06:37

Så jag har sovit exakt i en och en halv timme, men nu är jag på gång. Jag kom väl hem då. Så kanske har jag sovit  i en timme. Jo visst var jag hos min bästakompis. Väldigt trevlig kväll och natt, precis som vanligt så hamnade vi i disskutioner. När man har samma historia så här det ganska lätt tror jag, trots att vi har känt varandra så länge så har vi fortfarande massor att prata om. Hon sa något som gjorde mig fundersam dock- hon sa att hon aldrig hade lärt känna mig. Jag har aldrig varit en öppen människa och på något sätt har det alltid handlat om henne när vi pratar. Nu vet jag att hon låter som en väldigt självisk människa, men det är hon inte. Det är nog så att jag har gjort det som jag alltid gör- jag svarar på en fråga och ställer en motfråga samtidigt så det aldrig handlar om mig. Jag är som en spegel på det viset. Plus att jag är väldigt diskret när jag gör det, så ingen igentligen märker det. Hon behövde en liten tur tillbaka till vårt förflutna, så då gjorde vi det.


Hon erkände inatt att hon är orolig för mig. Att hon mer och mer ser vad jag har gjort, hur jag måste må. När vi pratade inatt så tror jag att hon insåg att jag alltid har satt andra först. Fast jag tror att jag lyckades lugna henne, hon ska inte oroa sig för mig. Jag lyckades att få henne att tänka på annat- och glömma mig. Jag vill inte att hon ska oroa sig, för hon har haft det nog svårt själv. Så nu har jag problem igen. Anledningen till den här bloggen var ju att jag skulle slippa att folk oroade sig.


//Ciao!

Av Light and Dark - 30 oktober 2009 10:20

Såg att en av mina kompisar skrev att hon håller på att få en vinterdepression. Om hon nu vet det, så går det ju faktiskt att söka hjälp. Problemet är att jag inte riktigt kan ta henne på allvar, för hon har en tedens att alltid överdriva. Det är väldigt hemskt om jag har fel och hon verkligen mår väldigt dåligt. Jag har inte hört av henne på över ett år så jag vet ju verkligen inte om det har hänt något. För så vitt jag minns så hade hon inte några depressioner när vi gick på skolan tillsammans. Fast saker kan ju förändras, det vet jag.


Jag borde väl kanske inte gnälla på om att hon borde söka hjälp- även fast jag tycker det- för jag är ju är dålig på det jag själv.


//Ciao!

Av Light and Dark - 29 oktober 2009 11:09

Så där, nyss hem kommen från en långpromenad i skogen. Igår hände något väldigt olustigt. Jag har blivit bjuden på middag på fredag, det är inte det hemska, men precis när jag skulle tacka ja så blev jag väldigt illa tillmods. Det är inte det att jag inte vill- för det vill jag. Men det känns som att något inte stämmer. Det känns som om något väldigt dåligt kommer att hända. Jag är fullt medveten om att jag låter väldigt paranoid. Så nu vet jag verkligen inte vad jag ska göra.



//Ciao!

Av Light and Dark - 28 oktober 2009 20:52

Visst det här tyder på en väldigt låg viljestyrka, men jag bloggar ändå. Så dom senaste dagarna har jag tagit hand om mig själv. Wuthering Hights är en väldigt bra bok måste jag erkänna. Annars så fick jag mina Bh:ar idag! Så nu har jag för första gången i mitt liv underkläder som det inte står "hello kitty" på.




//Ciao!

Av Light and Dark - 25 oktober 2009 09:09

Nästa gång jag bloggar så kommer jag att ha något att säga. Just nu är nämligen mitt liv satt på paus. Så tills nästa gång vi hörs så kommer jag nog bara att städa och sköta mitt liv. Jag mår nämligen inte bra, men jag mår inte dåligt heller.



//Ciao!

Av Light and Dark - 24 oktober 2009 06:25

Så strejken i England verkar ha tagit slut, mitt paktet landade i sverige igår. Så det kommer då alltså på måndag eller tisdag! Äntligen lite goda nyheter.


Gör jag fel i att hålla alla på en armslängds avstånd? För nu ska jag träffa folk från gymnasiet igen, och helt ärligt skrämmer det mig. Naturligtvis är jag glad, men jag minns deras försök att få mig att må bättre. Deprimerad används på tok för ofta när man känner sig lite nere. Så när jag äntligen sa vad som var fel, så antog dom att det inte var så farligt. Att det kunde hjälpas av att ha en filmkväll. Eller en tur på stan. Så istället för att berätta allt så höll jag dom ifrån mig. Så att dom kunde få tro attt jag bara var lite låg. Gjorde jag fel då? Jag vet inte, jag vet inte ens om jag hade ljugit så där om mina kompisar hade varit killar. Jag tror faktiskt inte det, för med tjejer så måste man prata minst en timme om sånt här, men med killar så kanske tio minuter? Innan dom släpper ämnet och pratar om något annat. Men nu gick jag ju i en tjejklass.


Så med den frågeställningen lämnar jag er


//Ciao!

Skapa flashcards